Badania ankietowe online: badania rynku, badania marketingowe.
65 tys.
respondentów w bazie
25 tys.
firm i instytucji
30 tys.
badań rocznie
Przypomnij hasło
Rejestracja
pl
de
Utwórz nową ankietę
Rozwój mowy dziecka
Ankieta ta jest anonimowa i pomoże mi w napisaniu pracy magisterskiej. Opiera się na badaniu studentów wrocławskich uczelni. Będę wdzięczna za jej wypełnienie.
Płeć
Pytanie numer
1
z 21
(odpowiedź na to pytanie jest wymagana)
Kobieta
Mężczyzna
Wiek
Pytanie numer
2
z 21
(odpowiedź na to pytanie jest wymagana)
19-21
22-24
25-28
29 i więcej
Czy miał/a Pan/Pani w swoim życiu dłuższy kontakt z dzieckiem (własne, młodsze rodzeństwo, praca jako opiekun/ka)?
Pytanie numer
3
z 21
(odpowiedź na to pytanie jest wymagana)
Wpisz odpowiedź:
Proszę o wpisanie: nazwa uczelni, kierunek oraz rok studiów:
Pytanie numer
4
z 21
(odpowiedź na to pytanie jest wymagana)
Wpisz odpowiedź:
Jak Pan/Pani sądzi, czy okres prenatalny ma wpływ na późniejszy rozwój mowy? Jeśli tak, to jaki?
Pytanie numer
5
z 21
(odpowiedź na to pytanie jest wymagana)
Wpisz odpowiedź:
Jaką podstawową informację niesie ze sobą pierwszy krzyk dziecka po narodzinach?
Pytanie numer
6
z 21
(odpowiedź na to pytanie jest wymagana)
Wpisz odpowiedź:
Jakie jest znaczenie terminów określających wokalną aktywność niemowlęcia – głużenie i gaworzenie?
Pytanie numer
7
z 21
(odpowiedź na to pytanie jest wymagana)
gaworzenie – odruch bezwarunkowy, dźwięki gardłowe i tylnojęzykowe; głużenie – odruch warunkowy, naśladowanie dźwięków zasłyszanych z otoczenia – powtarzanie ciągów sylabowych;
gaworzenie - odruch warunkowy, naśladowanie dźwięków zasłyszanych z otoczenia – powtarzanie ciągów sylabowych; głużenie - odruch bezwarunkowy, dźwięki gardłowe i tylnojęzykowe;
oba terminy mają jednakowe znaczenie – odruch warunkowy, naśladowanie dźwięków zasłyszanych z otoczenia – powtarzanie ciągów sylabowych;
oba terminy mają jednakowe znaczenie – odruch bezwarunkowy, dźwięki gardłowe i tylnojęzykowe;
nie wiem
W których miesiącach życia występuje gaworzenie, a w których głużenie?
Pytanie numer
8
z 21
(odpowiedź na to pytanie jest wymagana)
w tym samym czasie: 2,5-5
w tym samym czasie: 5-8
gaworzenie: 2,5-5; głużenie: 5-8
głużenie: 2,5-5; gaworzenie: 5-8
nie wiem
W jaki sposób niemowlę około 8-9 miesiąca zaczyna rozumieć mowę otoczenia?
Pytanie numer
9
z 21
(odpowiedź na to pytanie jest wymagana)
poprzez rozumienie wszystkich słów wypowiedzi
poprzez rozumienie jednego do kilku słów, dzięki którym domyśla się znaczenia całości wypowiedzi
poprzez akcent i intonację wypowiedzi
w ogóle nie rozumie
nie wiem
Jakie spółgłoski dziecko wymawia jako pierwsze?
Pytanie numer
10
z 21
(odpowiedź na to pytanie jest wymagana)
„b, d, m , p, t”
„b, m, t, ,ś, ć”
„b, d, m, n, r”
„b, m, p, t, s”
nie wiem
W jakim przeciętnie wieku dziecko wypowiada ze zrozumieniem pierwsze słowo?
Pytanie numer
11
z 21
(odpowiedź na to pytanie jest wymagana)
10 miesięcy
12 miesięcy
14 miesięcy
16 miesięcy
nie wiem
Wyrazów będących jakimi częściami mowy dzieci uczą się najszybciej?
Pytanie numer
12
z 21
(odpowiedź na to pytanie jest wymagana)
przymiotników
czasowników
rzeczowników
zaimków
nie wiem
W jakim zazwyczaj przedziale czasowym w wypowiedziach dziecka pojawiają się pierwsze zdania?
Pytanie numer
13
z 21
(odpowiedź na to pytanie jest wymagana)
1-1,5 roku
1,5-2 lata
2-2,5 roku
2,5-3 lata
nie wiem
Kiedy przeciętnie w wypowiedziach dziecka pojawiają się zdania złożone?
Pytanie numer
14
z 21
(odpowiedź na to pytanie jest wymagana)
1,5-2 lata
2-2,5 roku
2,5-3 lata
3-3,5 roku
nie wiem
W jakim okresie życia dziecko zaczyna zadawać pytania inne niż „co to jest”?
Pytanie numer
15
z 21
(odpowiedź na to pytanie jest wymagana)
1,5-2 lata
2-2,5 roku
2,5-3 lata
3-3,5 roku
nie wiem
Kiedy dziecko zaczyna mówić o samym sobie w pierwszej osobie liczby pojedynczej („ja”)?
Pytanie numer
16
z 21
(odpowiedź na to pytanie jest wymagana)
1-2 lata
2-3 lata
3-4 lata
nie wiem
Na jaką inną głoskę i w jakim wieku dziecko może wymieniać głoskę „r” i prawdopodobnie nie jest to wadą?
Pytanie numer
17
z 21
(odpowiedź na to pytanie jest wymagana)
na „j”, 4-5 lat
na „t”, 3-4 lat
na „l”, 4-5 lat
na „j”, 5-6 lat
nie wiem
Jakie wymiany spółgłosek w mowie dziecka nie muszą oznaczać wady wymowy przy tzw. seplenieniu fizjologicznym?
Pytanie numer
18
z 21
(odpowiedź na to pytanie jest wymagana)
wymiana „s, z, c, dz” na „ś, ź, ć, dź” lub „sz, ż, cz, dż”
wymiana „ś, ź, ć, dź” na „s, z, c, dz” lub „sz, ż, cz, dż”
wymiana „sz, ż, cz, dż” na „s, z, c, dz” lub „ś, ź, ć, dź”
nie wiem
Który rok życia nazywany jest „wiekiem pytań?
Pytanie numer
19
z 21
(odpowiedź na to pytanie jest wymagana)
3
4
5
6
nie wiem
Do którego roku życia powinna ukształtować się prawidłowa wymowa wszystkich samogłosek i spółgłosek języka polskiego?
Pytanie numer
20
z 21
(odpowiedź na to pytanie jest wymagana)
5
6
7
8
nie wiem
Czy uważa Pan/Pani, że wiedza na temat rozwoju mowy dziecka jest studentom potrzebna? Dlaczego?
Pytanie numer
21
z 21
(odpowiedź na to pytanie jest wymagana)
Wpisz odpowiedź:
« poprzednie pytanie
Dodaj
następne pytanie »