Szanowni Państwo,
zwracając uwagę na dynamicznie rozwijający się przemysły turystyczny w Polsce i na świecie, a co za tym idzie poszerzanie się rynku pracy i szkolenie coraz to większej liczby wykwalifikowanej kadry turystycznej pragnę zwrócić szczególną uwagę na środowisko pracowników jakimi są piloci turystyczni. Z tym zawodem wiążą się nie tylko pewne obowiązki, ale także szereg towarzyszących i nieustannie zachodzących zjawisk społecznych, począwszy od samego środowiska pilockiego, a skończywszy na relacjach jakie powstają między pilotami wycieczek, a uczestnikami imprez turystycznych. Przyjmuje się, że bezpośredni kontakt pilota z turystami bywa bardzo ważnym kryterium do sprawdzania zachodzących zjawisk społecznych, takich jak rodzaj podróżowania, kierunki destynacji, zachowania podczas poszczególnych wyjazdów itd., a niekiedy jedynym źródłem takich informacji.
Dlatego zwracam się z uprzejmą prośbą do wypełnienia poniższej ankiety, która ma na celu ukazanie jak istotną rolę pełni funkcja pilota wycieczek turystycznych. Ankieta podzielona jest na trzy części: 1 – pilot o sobie, 2 – pilot-grupa (relacje zachodzące między pilotem a grupą, zachowania pilota, sposoby i warsztat pracy, radzenie sobie w sytuacjach awaryjnych oraz z turystami przysparzającymi problemy), 3 – grupa-pilot (relacje zachodzące między grupą a pilotem, rodzaje i zachowania turystów oraz ich częstotliwość).
Dziękuję za współpracę!